duminică, 29 aprilie 2012

Scoici cu orez cu legume, in wok Delimano

     Si uite asa imi vad un vis infaptuit, BLOGUL MEU CULINAR : )
   Familia si prietenii mi-au spus de mult sa dau nastere acestui proiect insa pe atunci nu am luat-o foarte in serios.
   Recent am participat la Delimano Chefs, cel mai mare concurs culinar din Romania, unde am ajuns pana in semifinala, sa zic asa, concurs care m-a facut sa ma decid sa imi creez acest blog. 
   Aici http://www.delimanochefs.ro/reteta/bucatar_sef/35815/baciu-ionela  gasiti pagina mea din concurs si toatele cele 83 retete adaugate. 
   Daca tot gatesc si o fac si din placere : ) de ce nu? De ce sa nu arat asta in acest blog? : ) 
   Sper sa va placa ce gasiti aici si va invit sa puneti si voi in practica : )



     Pentru inceput, va prezint o reteta draga mie si se pare si consumatorilor concursului Delimano Chefs, daca ma iau dupa voturi si like uri : ) PENTRU CARE VA MULTUMESC!!!
     Asadar, este vorba de Scoici cu orez cu legume, in wok Delimano, produs care vi-l recomand cu caldura- nu lipeste, trebuie deloc sau foarte putin ulei, mancarea se face mai repede iar rezultatul..... delicioos!!!

 
Deci sa incepem: 
Ingrediente (pentru 2 portii mari):
  • 250 gr scoici
  • 2 cubulete de unt 
  • 1 fir ceapa verde- doar partea verde
  • 6 catei de usturoi
  • 1 lamaie
  • 1 lingurita sare
  • 1 lingurita piper
  • 1/2 legatura patrunjel verde
  • 1 cana orez cu bob lung - eu am folosit un saculet
  • 1 pumn legume congelate. 
Si acum, sa trecem la treaba! : )
      Scoicile se curata si se spala bine in mai multe ape. Daca nu va plac sa aiba gustul de mare asa pronuntat, le puteti da un clocot in apa cu otet. La mine nu a fost cazul.


     Se pune la fiert orezul in 3 cani de apa.


     Intre timp, se taie ceapa verde marunt, se piseaza usturoiul si se taie patrunjelul.


     Se topeste un cubulet de unt si se pun legumele congelate la calit.


     Cand sunt calite, se adauga orezul fiert si trecut pe sub un jet de apa si se amesteca. Se condimenteaza si se mai lasa pe foc mic pana cand scoicile sunt gata, adica 10 minute.


     Se pune wok-ul la incins. Cand senzorul indica temperatura optima de folosire, se pune celalalt cubulet de unt la topit si se adauga scoicile.


     Dupa cateva minutele, se adauga ceapa, se amesteca, se lasa sa se caleasca si ea 2 minute dupa care adaugam usturoiul; se amesteca, se adauga patrunjelul si sucul de la o jumatate de lamaie, se condimenteaza, se amesteca totul si se mai lasa pe foc 1 minut.




Pofta buna!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu