luni, 16 iulie 2012

Gem de piersici- cu bucati de fruct


     Cu aceasta reteta particip la Provocarea Dulce Romanie gazduita de All Day Cooking http://www.alldaycooking.com/2012/09/provocarea-dulce-romanie-august-2012.html.
     Imi plac gemurile... in special cele de caise, piersici si macese.Fiind sezonul fructelor, nu puteam sa nu imi pun o portie de gem de piersici, nu? : ) Deocamdata una, mai urmeaza si alte portii : )
     Ca si in cazul gemului de caise, nu am mers "dupa reteta"- totul a fost spontan. Se face ca era o zi de vineri cand am gasit niste piersici minunate si mi-am propus sa iau 4 kg; zahar si lamaie aveam asa ca am plecat spre casa sa fac minunatia de gem.
piersicile
     Am pus o oala cu apa pe foc- in ea am oparit piersicile, dupa ce le-am spalat bine; le-am lasat sa se raceasca putin si le-am curatat frumos de coaja.
la "baitza"
decojite
     "Dezbracate" fiind, le-am scos samburii si le-am taiat bucati, dupa pofta inimii. Am luat o oala mare si am pus bucatile de piersici la foc moderat; cand au inceput sa fiarba, am redus focul catre minim, sa nu faca spuma, lucru ce, din nou, nu mi s-a intamplat : ) Focul fiind mic, nu trebuie sa amestecati mereu in gem.
au inceput sa fiarba
     Fierbem fructele pana cand scad suficient si atunci cand le incercam sunt fierte, bucati fiind si nu pasta. Cu sucul lasat de ele nu am avut problema, era gros si nu mi-am facut probleme ca nu se va inchega la rece. Puteti totusi face proba pe o farfurie rece sau sa puneti putin pe o farfurie care mai apoi sa o dati la rece si daca se incheaga...este in regula.
     Sa fi trecut vreo 30 minute de cand piersicile mele au inceput sa fiarba asa, incet; de scazut au scazut, fierte erau, suc aveau- deci am trecut la adaugarea zaharului si a sucului de la o jumatate de lamaie. Zaharul l-am pus dupa gust, initial am pus trei sferturi dintr-o punga iar mai apoi am mai adaugat putin, prin urmare, 800 g zahar au fost de ajuns.Am adaugat imediat si sucul de lamaie si am amestecat bine. Gustati si daca doriti un gem mai dulce, adaugati zahar cu incredere, eu sunt adepta gemurilor rezonabil de dulci.
dupa 30 minute de fiert
cu zaharul si sucul de lamaie
     Am lasat sa fiarba la foc mic inca 5 minute, am oprit focul si am trecut repejor la umplerea borcanelor, 10 la numar, de 300 g. Le-am pus capacele si le-am dat la dunst uscat- le-am pus in patura pana ziua urmatoare, ca sa reziste mai mult timp.
rezultat final
     Anul trecut am adaugat si niste esenta de vanilie, chiar inainte sa opresc focul, a fost minunat si asa insa anul acesta mi-am propus sa ramana exact cum v-am descris mai sus, cu suc de lamaie.
     Dupa ce mi-am ispravit treaba, am servit un desert delicios dar cu calorii putine pe care il ador pe timp de vara si nu numai, cand as manca ceva dulce si rece- iaurt cu dulceata de piersici:
     Enjoy!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu