marți, 3 iulie 2012

Gogosi delicioase, goale in interior



     Fara dar si poate, sunt cele mai bune gogosi pe care le-am mancat si facut vreodata!!! : )
     Sper ca v-am trezit interesul si vreti sa le incercati, merita! Au un gust... yammi! Ce sa mai spun ca se pot manca mai multe fara sa va simtiti plini! : ) Ideal, nu? : )

     Ingredientele ce urmeaza sunt pentru o portie dubla, catre 40 gogosi:
  • 1 kg faina alba, cernuta
  • 50 g drojdie proaspata
  • 200 g zahar
  • 2 plicuri zahar vaniliat
  • 6 galbenusuri
  • 260 ml lapte caldut
  • 240 ml apa calduta
  • 120 g unt, topit
  • coaja razalita de la o lamaie mare
  • 1 praf sare
  • ulei pentru prajit, cam 500 ml
  • zahar pudra cu vanilie pentru pudrat
      Dupa cum se vede, sunt ingrediente care le avem oricand in casa, astfel incat puteti da fuga si acum sa le cantariti si sa va apucati de treaba : ) sau ma rog... cand se va mai racori nitel... 
     Mai intai, se amesteca ingredientele- cele lichide in care se adauga apoi cele uscate. Eu am facut pasul acesta, cu aluatul, la masina de paine, care ma ajuta mereu la munca titanica de framantat : ) Asadar, am pus mai intai toate ingredientele lichide in cuva masinii, cum spuneam, peste care am pus mai apoi ingredientele uscate si am lasat-o sa framante bine dupa care am scos aluatul, l-am pus intr-un lighean de plastic, l-am acoperit cu un servet si l-am lasat la dospit pana si-a dublat volumul. Fiind atat de cald afara, nu a durat foarte mult timp.
      Pe masa cu faina intindem aluatul intr-o foaie de aproximativ 1 cm grosime din care, cu ajutorul unui pahar cu gura mai mare, decupam cercuri pe care le lasam sa mai creasca inca 30 minute.

 


     Incingem bine de tot uleiul intr-o tigaie mai inalta si prajim gogosile la foc potrivit pe ambele parti, pana devin rumene. Ale mele se intorceau singure, unele. Le puneam in ulei si la cateva secunde se umflau, le intorceam cu grija, se umflau si pe partea cealalta, le verificam daca sunt rumene, le mai intorceam daca era nevoie et voila! : ) 




     Se vor face foarte repede, pana pudrati o tura, cealalta va fi gata deja! : ) In poza este prima gogoasa, cea de "test", am prajit cate 4 odata, nu cate una, bineinteles. Se scot pe un servetel dupa care se dau prin zahar pudra cu vanilie.


      Sunt pufoase si usoare! Iar la gust...minunate!
      Pofta mare!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu