vineri, 6 iulie 2012

Pizza fel de fel






     Si cand e zi de pizza...sa fie pizza!!! : )
     De care? ma veti intreba. Pai, sa zicem asa: "si dinaia, si dinaia, si dinaia..." ;))
     Mai intai va prezint BLATUL DE PIZZA, unul care il fac mereu si care nu ma dezamageste niciodata : ) Va ies mai multe blaturi din aceste ingrediente, ramane la alegerea Dvs daca le faceti pe toate sau il congelati si faceti alta data. Se pastreaza foarte bine si asa.
     Ingrediente:

  • 600 g faina
  • 1 plic drojdie
  • 250 ml apa calduta
  • 4 linguri ulei
     Si acum isi intra in atributii masina de paine, in cuva careia punem ingredientele in ordinea redata; lasam masina sa framante aluatul dupa care il dam la dospit nitel. Se poate utiliza direct insa eu prefer prima varianta, cea cu dospitul.




     Dupa ce aluatul a dospit, trecem la intinderea blaturilor, pe masa infainata. Eu le-am copt in cuptor special pentru pizza ;) astfel ca au iesit mai ceva ca la pizzerie! Nu ma credeti? Intrebati mesenii!!! : ) Dar am facut si in cuptorul aragazului, in tava din dotarea acestuia, si a fost delicioasa si ea- pe ele le intind direct pe foaia de copt unsa cu ulei, imi usureaza mult treaba. Va prezint poze cu ambele variante.

"cuptiorul de aur" : )


     Asadar, sa intre manechinele, in pasi de defilare : )

1. pizza cu sos de rosii, salam afumat, carnat, rondele de ceapa, busuioc, ciuperci si mozarella

2. pizza cu sos de rosii, ton bucati, rondele de ceapa, busuioc si mozarella

si varianta cu ceapa verde:

3. pizza cu sos de rosii, salam afumat, rondele de ceapa, busuioc, ciuperci si mozarella:

4. pizza cu sos de rosii, carnat afumat,  ceapa, busuioc si mozarella:

5. focaccia: blat uns cu ulei de masline peste care am presarat busuioc si sare de mare:

6. pizza "in casa", cu sos de rosii, carnat afumat, salam cu piper, ceapa verde, ardei gras, busuioc si mozarella:

     Oricare varianta o alegeti, va asigur ca este foarte buna! Blatul este delicios, subtire, nu este precum cel de pizzerie, gros si consistent.
     Sosul de rosii l-am facut eu, din rosii taiate marunt, calite in putin ulei, mestecate cu sare, piper si ierburi uscate: oregano si rozmarin si cu usturoi pisat. Se lasa sa fiarba pana scade si devine gros si consistent. Foarte bun! Este delicios si pentru paste, asta asa, ca un pont intre prieteni : )

     Pofta buna sa aveti!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu