marți, 20 noiembrie 2012

Sfecla rosie cu hrean si chimion

Nu prea consum muraturi insa, dintre toate muraturile care exista, pot spune ca sfecla rosie este preferata mea. Cum nu am pus niciodata pana acum, am cautat o reteta care sa fiu sigura ca va fi pe placul mesenilor. Astfel, am dat peste reteta Laurei Laurentiu care parea sa fie exact ce cautam. Si nu m-am inselat, rezultatul a fost pe masura : ) Iti multumesc Laura pentru reteta aceasta, cat si pentru celelalte retete care le ai pe site si care ne scot de atatea ori din incurcatura! : )

     Ingrediente:
  • 1 kg sfecla rosie
  • 50 ml otet
  • 50 g zahar
  • 1 lingurita cu varf de sare
  • 10 g chimion- seminte
  • 2 radacini de hrean- daca nu il agreati prea tare, puneti doar o radacina
*multiplicati reteta in functie de cata sfecla aveti*
 *din 5 kg de sfecla mi-au iesit 7 borcane de 800 *
Se spala bine sfecla de pamant si se pune la fiert in apa. Se verifica cu furculita din cand
in cand iar cand aceasta va intra cu usurinta in sfecla, e semn ca este fiarta. Se scoate din apa, se lasa sa se raceasca bine si se curata de coaja. In functie de preferinta, razaliti sau feliati sfecla. Eu am feliat-o.
gata fiarta
gata curatata
feliata
           Asezati feliile de sfecla intr-un bol mare. Peste, adaugati hreanul razalit fin si jumatate din cantitatea de chimion si amestecati bine. Fierbeti niste apa- in functie de cata sfecla aveti- (la 5kg sfecla eu am fiert cam 1 litru apa) in care adaugati zaharul, sarea si restul de chimion, pentru o aroma mai puternica; opriti focul si adaugati otetul.
amestecata cu hreanul razalit si chimion
           Asezam sfecla “marinata” in borcane, cu o lingura, apasand-o ca sa intre cat mai multa. Turnam apa fiarta peste- care este calduta doar, nu fierbinte- si cu avem grija sa umplem toate posibilele goluri de aer care au ramas in borcan. Punem capacul si gata! Nu necesita conservant deoarece hreanul are acest rol, mai ales ca este destul hrean in aceasta reteta. Cu siguranta nu se va strica.
      Ponturi:

  1.  Daca aveti sfecle de diferite marimi, fierbeti-le separate, pentru a nu risca unele sa fie fierte prea tare si cele mai mari, mai putin;   
  2. Folositi cu incredere manusi pentru curatarea sfeclei, se va curata foarte usor, veti vedea; si nu riscati sa va colorati mainile.  
  3. Folositi manusi si pentru felierea- razalirea sfeclei. 
      sursa

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu